fredag 20 april 2018

Alf Tipsar - dagens två bästa releaser på systembolaget!

Rebirth, samarbetsölet i serien Fuller's & Friends, från Fuller's och Moor Beer kommer som tillfällig nyhet på bolaget från och med idag. Inom en snar framtid bör den även dyka upp på flertalet Bishops-krogar.

Årets höjdare för mig personligen är givetvis att nu dyker den årliga versionen av Bigfoot upp på välsorterade bolag. I avsevärt större mängd än det var förr i tiden, därför känns det inte lika akut att rusa till bolaget för att storhandla.
Jag fick tips om detta lilla Youtube-klipp, vem är det egentligen som styr bryggningen i Chico!?

Slänger in  en liten miljörelaterad nyhet kopplad till Sierra Nevada också.

Wicked Wine står stolta varje gång vi får prata om och förmedla vår kärlek till detta magiska bryggeri som alltid fortsätter utvecklas, hjältar! 
Deras arbete för (och med kanske man kan skriva?) miljön är något extra ordinärt, ett arbete som inte får plats i ett nyhetsbrev som detta men som ni alla kan läsa mer här; Sierra Nevadas hemsida.
Nu undrar ni kanske varför vi valt en bild på Hop Hunter IPA när vi skriver om deras Pale Ale? Svaret är enkelt, Hop Hunter är ännu ett steg i deras arbete för att driva utvecklingen framåt. I detta fall tar man helt enkelt med sig sin utrustning ut på humlefälten vid skörd och "ångdestillerar" kottarna vi alla älskar, detta för att ge oss en extra upplevelse.
För mig slinker den ner som den är men passar alldeles utmärkt till det mesta ni slänger på grillen, bara gott helt enkelt.
Hop Hunter finns idag på 25st Systembolag men går även utmärkt att beställa till er närmsta butik.
Jag vill även passa på att nämna "pappa" Pale Ale som (enligt mig) alltid ska stå i kylen men jag vill även slå ett slag för deras Porter som kan vara världens godaste "bastuöl".....

Texten är kopierad från Wicked Wines nyhetsbrev, signerat Gonzo!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar