onsdag 13 december 2017

Samuel Adams blir Baseball-öl!


Amerikansk fotboll har jag viss förståelse för (Go 49rs!), men den absolut största nationalsporten i USA är vad jag förstår Amerikansk brännboll!?
Det vill säga Baseball, lika spännande som en testmatch i Kricket enligt mig......

Boston Brewing Company (Samuel Adams) är från och med igår, tisdagen den 12 december 2017, den officiella ölen för det klassiska laget Boston Red Sox. De tar över efter Budweisser, som länge varit klubbens ölsponsor! Bägge parterna i det nya samarbetet har ju en mer lokal prägel!
Red Sox!

När säsongen kör igång i januari 2018 kommer det bland annat innebära;
* Minst två Samuel Adams-barer, "Sam Deck" och "Sammy's on Third" (who's on first?) kommer att öppnas på Fenway Park.
* Helt nya öl, utöver klassiker som Boston Lager och Summer Ale, blir det givetvis, bland annat Sam '76.

När får vi se något liknande i Sverige?

Jag är personligen inte helt säker på att jag skulle vilja se något liknande på svenska arenor, personligen tycker jag nämligen att det generellt konsumeras alldeles för mycket alkohol bland svenska fans. Visserligen inte ett problem som nödvändigtvis skulle eskalera om en specifik leverantör fick ensamrätt till försäljning inne på min hemmaarena.
Hur ställer jag mig som öldiggare till att mitt favoritlag köper tjänsten från en producent vars produkter inte finns med ibland mina favoriter? Jag byter ju inte favoritlag för att favoritbryggeriet börjar sponsra ett annat lag, eller?

Länk till artikel (på engelska) i Boston Magazine.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar