torsdag 19 januari 2017

Nöjesguidens Ölmässa 2017 - snart är det dags!

Loggan lånad från NGs hemsida

Ölfestivalåret 2017 kör även i år igång med Nöjesguidens Ölmässa. Fredagen den 27e och lördagen den 28e januari så fylls delar av Nordic Light Hotel med svenska ölnördar och andra nöjeslystna besökare. Där kan de testa öl från ett drygt dussintal (än så länge är femton listade) olika utställare. De flesta gamla trotjänare, men minst en helt ny för Nöjesguidens räkning.
  • Poppels kommer nämligen att medverka, vilket är intressant ur minst två synvinklar, de kör ju (nästan) helt ekologiskt (såg att deras APA numer säljs med EU-lövet på etiketten) men framför allt så har de börjat brygga Imperial Biscotti Break för Evil Twins svenska marknad - världspremiär sker på ölmässan i januari!
  • Mest långväga bryggerigäst lär bli Bronx Brewery, men det är ett bryggeri som inte imponerat särskilt mycket på mig än så länge. Men så har jag inte testat allt för mycket från dem, något som jag hoppas kunna ändra på under mässan.
  • Brutal Brewing har ju lyckats överraska mig positivt vid några tillfällen, kanske har det med sig något liknande också till Nordic Light.
  • Värmdö Bryggeri tyvärr inte med sig någon ny öl i sitt Skärgårdsprojektet, men väl Fil the Lingonberry från förra året!
  • Lyckas Nordic Kiwi med att övertrumfa fjolårets favorit Champagne Supernova?
  • Vilken ny öl från Stockholm Brewing kommer att bli min mässfavorit 2017?
  • Viggo och gänget kring Swedish Brewing - har det med sig något liknande Red Apple Lager i år?

Saknas än så länge på listan (kanske tillkommer, eller?);
  • Nya Carnegiebryggeriet
  • Nils Oscars
  • Great Brands Sweden
  • Brewski 
Vi ses väl där!

Jag räknar med att precis som förra året köra första passet på fredagen, ska eventuellt ner till Nynäshamn senare på kvällen för att besöka bryggeriet.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar