tisdag 31 januari 2017

Blandade ölfoton - sista helgen i januari

Veckoslutet blev rätt ölintensivt, många och goda öl inmundigas, de flesta av dessa fotades minst en gång. Här är några favoriter.

Den här Imperial Stout fick mig att vid första påseendet av etiketten att komma tänka på filmen "Flugan", men vid närmare kontroll så ser jag att det är ett "Nuthead" snarare. Visserligen så bär skylthållaren en fluga runt halsen...... Ruskigt god är den i alla fall Hustle Imperial Stout från All In Brewing.

Testade lite nya fotografiska infallsvinklar på ölburken, i samband med att jag drack Stone Ruination DIPA




Feber-IPA från Brewski brukar vara likamed gott, men mitt första intryck av persiko feber IPA var inte i klass med sina äldre syskon.


Nödraketen folkis från Unibärsum

Jag fick ingen glass!

I torsdags var jag ute på lokal, träffade trevliga bryggare, testade nytt collaboration-öl och drack Real Ale från Skebo hos Akkurat.

Nut Smugler - Sigtuna och Bronx på Flying Scotsman Inn

Fatlagrad Thurbo Stout

Ingen Drickarstout
Fredagen blev än mer ölintensiv, avslutningen på bryggeripuben i Nynäshamn har jag redan skrivit om.


Innan dess han jag med årets första ölfestival - Nöjesguidens Ölmässa.

Sista ölen på Nordic Light Hotel 2017

NOIR!


Nästa vecka så firar bloggen sitt femårsjubileum, något mer stillsamt och hemtamt detta år!




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar