måndag 15 augusti 2016

Ölfoton special - sommarpub hos Sundbybergs Köksbryggeri

I fredags så var jag på 2 stycken blogg-uppdrag i Sundbyberg, bägge genererade en del bilder. Här kommer en samling från avslutningen hos Sundbybergs Köksbryggeri - sommarpub med premiär för Lasse i gatan 2016 och även en försmak av Khartoum - en belgisk stout som dyker upp på bolaget under hösten 2016.
Kyrkport och fönster.
Halvlager
Men jag valde att börja lite ljusare och lättsammare - återtestade Halvlagern för första gången sedan den dök upp på bolaget för 3 år sedan.
Lilla loggan på bryggeriglaset

Long shadow of a beer!


Lemongrale - på fat
Käkade en Toast med Tuna melt - klart godkänd, med en Khartoum till!
Avspeglad mattalrik


Fortfarande dagsljus........
....... genom kyrkfönstret.

Från balkongen har man bra översikt!

Välbesökt sommarpub.


Lasse i gatan - 2016
Lasse i gatan är fortfarande lite färsk, lite humligare än tidigare årgångar - jag saknar den härliga chokladkänslan från fjolåret. Det är övervägande kaffe-toner i årets ungdomliga version.

Närbild med bryggeriglaset i fokus!

Jag har missat några bryggeri-pubar i Sumpan, och det har hänt en del i pub-delen. Konst har kommit upp på väggarna vilket gör miljön mer gemytlig. Ett mycket trevligt inslag i min lokala öl-miljö.
Jag fick dessutom ett tips om ett annat lokalt ställe, där de tydligen serveras öl från Sundbyberg - en pizzeria som ligger i Vattentornet. Kan vara värt att undersöka närmare.

Dessutom vet jag från säkra källor att bryggeriet snart kommer att få ytterligare en näraliggande lokal att leverera drycker till - men mer om denna lokal i ett kommande inlägg.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar