måndag 7 mars 2016

Ölfoton special utomhus - Riddarfjärden & Sthlm Stadshus

Återigen ett gråtrist helgväder som inte gav de bästa förutsättningarna för utomhusfotografering - men jag gav mig ändå ut. Denna gång till Klara Mälarstrand - till att börja med i alla fall.
Tanken var att ha Stockholms stadshus som bakgrund till de fyra flaskor ekologisk öl som jag hade med mig. Det blev bland annat en oplanerad båtresa över Riddarfjärden.

4 stycken svenska eko-öl, vid Klara Mälarstrand!

Den enda Stockholmaren i sällskapet.

Riddarholmen i bakgrunden, dit tänkte jag gå......

.....men jag tog båten - Djurgåden 4 - till......

.....Södermälarstrand istället, där.......

.....finns det tydligen palmer!?

Riddarfjärden, ölen står ovanpå en soptunna.....

Vid Taube-statyn på Riddarholmen.

På en askkopp, med Solbåten i bakgrunden.



Det blev många foton ur olika perspektiv, några riktigt bra (imo).
De fyra ölen är - Rådanäs Ekologisk Saison, Remmarlöv Holley Blond Ale, Dugges Black Currant och Sigtuna Organic Lager.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar