tisdag 15 december 2015

Julölen på mitt julbord 2015 - den utländska julölen plus hembrygder

Har valt flera närproducerade öl i år, men några utlänningar måste jag givetvis ha med.

Nice One!

Traditionell Britt!

Nyhet

Bästa på många år!

Spännande

Gillas av storasyster

Denna flaska från 2014, kommer också 2015!

Donken!
Och så en eller två svenska hembrygder från Kapter Klirr!
Pepparkaka!

Listar alla med omdömen;
  • Duvel N'Ice Chouffe - en härlig belgare som jag testat på fat i år.
  • Corsendonk Christmas Ale - lika bra (på fat) som någonsin!
  • Shepherd Neame Christmas Ale - jag gillar ju SN, inget mästerverk men passar till mycket.
  • Bernard Bohemian Winter Ale - tjeckisk julöl, blir den första för min del
  • Great Divide Hibernation Ale - återigen en öl jag testat på fat i år, efter några bleka år så har den fått upp farten igen!
  • Left Hand Fade to Black - ett favoritbryggeri, otestad med jag tror på den!
  • Samuel Adams Winter Lager - var tidigare självskriven, numer bara för syrrans skull.
  • Brasserie de Sources Bellerose de Noel - fransk julöl som dök upp för några år sedan. Stor favorit då, hoppas att 2015 är minst lika bra som 2014 (som jag drack under fotograferingen).

Dessutom har jag fått 2 stycken hembrygder från Kapten Klirr (KennetH):
  • God Julöl - en Imperial Stout på 8.5% med (för) mycket russin.
  • Pepparkaksöl - mycket mjuk pepparkaka - jag gillar den bättre!

Dessutom måste det ju finnas alkoholfria alternativ, där finns en självskriven;
  • Mikkeller Drinkin the Snow 2015 - har varit klart bäst de senaste åren!
Ännu inte helt spikat om alla får följa med på julafton - får antagligen lov att plocka bort någon/några.

Saknas på listan;
Mysingen Midvinterbrygd och Christmas Idjiit - borde finnas med egentligen......


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar