onsdag 16 september 2015

Efterlysning - jag eftersöker tips och funderingar på/om ölklrogar/pubar i Solna

Solen - Solnas kommunvapen!

Jag har bott i Solna i drygt 20 år, och har under dessa år varit på krogen/puben i min hemstad vid exakt 0 (noll) tillfällen. Har sedan en tid tillbaka funderat på att skriva något om det svarta hål som tycks finnas vad gäller "bra" ölställen i Solna. Det nationella ölrevolutionen tycks inte ha nått Solna riktigt ännu, eller?

I förre veckan så var det en artikel i lokaltidningen Mitt i Solna om det "blomstrande kroglivet i Solna". Artikeln handlar om att antalet krogar ökat rätt kraftigt på senare år.
Då fick min gamla tanke helt plötsligt nytt bränsle och förberedelserna har påbörjats, kontakter har tagits och detta inlägg skrivs - snart (förhoppningsvis) så kommer det ett djuplodande inlägg om den döda ölkulturen i Solna.

Men för att få lite mer och bättre kött på benen så behöver jag få in lite tips från Er - mina trogna (och nya) läsare.

  • Vad har ni för erfarenheter av ölstaden Solna? 
  • Finns det några BRA pubar i Solna? 
  • Vad händer i nya Arenastaden/Hagastaden? 
  • Finns det intresse för bra ölkultur i Solna? 
  • Bishops Arms finns i Sundbyberg - men inte i Solna!? 
  • Något nytt bryggeri som kommer sätta igång i Solna? 
  • Hembryggare i Solna - finns det (SM gick ju av stapeln i Solnahallen 2015!)?
  • Hur ser det ut i övriga kranskommuner/förorter till Stockholm - lika illa där?
  • Hur ser det ut i liknande områden i de övriga storstadsregionerna (Skåne/Västra Götaland) i Sverige - lika illa där??

Om ni har några tankar, tips, funderingar, idéer, synpunkter kring detta eller annat Solna/öl-relaterat - maila mig på Alf_Tycker_Om_Ol@ownit.nu



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar