måndag 31 augusti 2015

Ölfoton Special - med fokus på Grapefruit Sculpin

Väckarklockan

Jag har testat Grapefruit Sculpin från bryggeriet Ballast Point - både på fat och flaska tidigare - men detta var första gången jag drack "egen" flaska hemma.
En låda (6 flaskor) beställdes via privatimport/systembolaget och det gick förvånansvärt kort tid mellan offerterkännande och butiksleverans.
Men det råder vissa oklarheter kring hur färska dessa flaskor är, jag har fortfarande inte lyckats hitta något buteljeringsdatum, varken på flaska eller kartong. Jag misstänker dock att de nog inte är purfärska, för den fösta flaskan som jag öppnade i lördags var inte i toppform. Inte helt olikt den ekologiska Blod-Grapefrukt som fick agera accessoar tillsammans med spegeln,
Oöppnad i solskenet.


Klyftigt upplägg


Dedicated to the Craft!


Snart är den slut! (tur att jag har några flaskor till)

Även om inte ölen (eller frukten) var purfärsk så var den klart godkänd, betydligt angenämare än den tredje Sculpin-versionen - Habanero.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar