måndag 29 juni 2015

After Work på Östermalm

Onsdagen blev en händelserik dag, med en eftermiddags blogg-relaterat arbete följt av en mycket trevlig after work för särskilt inbjudna i Belgoklubbens lokal på Östermalm. Alltid kul att träffa Bjön & Henrik, nu fick jag även träffa ytterligare 2 medarbetare.

Jag spenderade delar av min militärtjänstgöring i närområdet men det har hänt en hel del sedan jag muckade 1987..... Men till slut hittade jag rätt, som tur var - för denna lagertömning (åtminstone försök därtill) blev minnesvärd. En hel del specialare (för mig i alla fall) och så fick vi chansen att provsmaka de flaskor som ingår i den extra låda som nu erbjudits - "Mörka & Starka".

Flera välkända besökare, men också många nya mänskliga bekantskaper - alltid kul att träffa likasinnade!

Förutom öl så bjöds det även på tilltugg i form av bröd (KRAV-märkt från Saltå), smör och givetvis ostar - belgiska & schweizisk. Öltvättad ost från Chimay var god i sig, men doppad i senap och sellerisalt blev magisk. Men bäst av ostarna var enligt mig Brugge Prestige maj 2009, knastertorr men ändå full av smak.

Godaste osten!
Välkommen in på klubben!
Är detta exklusivt? 
Henrik jobbar i bakgrunden.
När får vi en ekologisk öl i belgolådan?
Ost med eko-mjölk.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar