onsdag 1 april 2015

Med fokus på ekologisk öl - Bigfoot 2015 är snart här!

Glada och mycket goda nyheter!
Dom av er som följt mig här på bloggen och/eller på BeerSweden Forum vet ju att jag älskar Bigfoot från Sierra Nevada. Den släpps på vårkanten här i Sverige och varje år sedan 2008 så har jag köpt på ett stort antal flaskor av denna guldklimp.

Redan 2014 märktes en markant prisökning (jämfört med 2013) när den släpptes på bolaget, och i år har den fått några kronor till på prislappen. Dryga 40 kronor för 350ml-flaska är dock inget som avskräcker mig från att köpa en drös med flaskor också i år.

Men varför skriver jag då om detta under rubriken "Med fokus på ekologisk öl"?
Jo, för en tid sedan fick jag lite förhands info om något som tilltalar mig enormt. Delvis kan det nya dyrare priset förklaras med skatthöjningar (i Sverige), men också i det faktum att de flaskor Bigfoot 2015 som kommer att säljas här i Sverige - med start den 22/5 - är helt (100%) ORGANIC - ekologisk på ren svenska.

De första av sitt slag som hitintills producerats, bryggd i den nya bryggerianläggningen i North Carolina (kortare transporter till Sverige också).

Ytterligare info om detta kommer att presenteras imorgon torsdag!
Men kom ihåg var (och när) ni läste det först!




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar