torsdag 12 mars 2015

Fina fisken - Hornsimpan nu i ordinarie sortiment

Nyligen kvalificerade sig en av mina favoriter från beställningssortimentet till det ordinarie sortimentet. Till en början dök den ändå "bara" upp i  ett begränsat antal butiker i mitt närområde. Men så av en ren slump så hittade jag den plötsligt på hyllan i min närmaste bolagsbutik, och i stort antal dessutom. Jag plockade på mig 4 flaskor.
Ändå gladare blev jag när jag dagen efter besökte samma butik för att kontrollera hur det såg ut på hyllplanet - det fanns avsevärt färre flaskor kvar då. Det låter kanske motsägelsefullt, men att flaskan säljer i min butiken ökar chanserna för att inköparen (Emanuel) köper in den igen och kanske till och med regelbundet.

Detta firades givetvis med en del fotografering utomhus i det vackra vårvädret, många av dem la jag upp på Instagram, men sparade några för bloggen.

Hyfsat bra Bäst före datum.
Edit - På bryggeriets egna kod för buteljeringdatum, stämplad på etiketten, SC med batchnr, 2-siffrigt årtal och dagnummer. Datumet i detta fall - 14 335 (år 2014, dag 335), dvs slutet av november 2014 är den buteljerad. Lite drygt tre månader senare dricker jag denna San Diego-IPA i Sverige.
Reflektion på det?
Here's looking at you!
Spegel spegel på bordet där, säg mig vilken IPA den godaste är?
 
Jag köpte flaskorna i måndags, igår (onsdag - lill-lördag) så blev det första smakprovet - och Alf Tycker fortfarande om Sculpin!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar