måndag 20 oktober 2014

SBWF2014 - Mina favoriter

De flesta av årets personliga favoriter har redan omnämnts ett antal gånger i tidigare generella festivalinlägg, men några förtjänar att framhållas lite extra.

Not for sale ale - årets specialöl (förra året var CP-ölen motsvarande). Ett mycket bra och spännande projekt som en liten grupp fick information om under första festivaldagen. Ölen fanns tillgänglig under festivalens alla dagar, jag hoppas att alla besökte deras lilla hörna i Monks-montern och testade den. För det är ju dessutom en riktigt god öl, folköl dessutom!

Brutal fakta om Traffiking-industrin
Ulf Stenerhag - mannen bakom idén till ölen.
Roll-Up--test!
Transatlantic - jag hade rätt måttliga förväntningar på denna, men det visade sig vara helt fel. En mycket smakrik Belgian Red Strong Ale. Sammarbetet mellan Jessica Heidrich och Samuel Adams föll mycket väl ut. Inte fullt lika bra som förra årets samarbete med Thornbridge - Imperial Raspberry Stout fanns ju med även i år - men klart över mina förväntningar.

Holy Grale/New Brews/London Calling - 3 stycken nya utställare som fyllde mina festivaldagar med mängder av brittisk hantverksöl. Träffat många nya trevliga bekantskaper i deras montrar, ser framemot att kunna testa än mer ur deras sortiment.

Black Vinyl Stout från Signature Brew hos London Calling
Provningarna -  Garrett Oliver & Greg Koch (Brooklyn respektive Stone), 2 giganter som hade mycket roligt att prata om och gott att bjuda på. Lägg därtill Camden Town, Bath Ales/Beerd Brewery, Williams Brothers, Brewer Associations och inte minst Founders så var min provningsportfölj mer än välfylld.

Gudelös - min enda fullpoängare under festivalen, den är ju fruktansvärt god.

Porsporter - Hantverksbryggeriet vann några medaljer (2 olika årgångsflaskor av Baronen), men denna nya favorit vann ingenting! Alf tycker om Pors!


Det har varit en mycket bra festival också i år!




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar