söndag 28 september 2014

SBWF2014 - tredje dagen

Första veckans sista dag kan kort sammanfattas - RUSKIGT BRA! 
  • Jag startade min festivaldag med 2 smakprov av KRAV-märkt och alkoholfri must från Karlskronas Musteri
  • Jag fick sällskap av Moussa & Shane (som testade samma) från Bath Ales/Beerd Brewery,  fick en trevlig pratstund med dem (mer om det i senare inlägg).
  • Jag köpte en låda (3 burkar) senap från Sierra Nevada.
  • Specialprovningen med Garrett Oliver/Brooklyn Brewery var minst sagt speciell.
  • Ölprovandet blev också denna dag lite ostrukturerat. Men ett första besök hos Constant Companion är avklarat och Porsportern från Hantverksbryggeriet är testad (Alf gillar pors!).
På väg hem från festivalen gjorde jag ett oplanerat besök på Monks Whisky & Struisse Bar, medans jag avnjöt kvällens sista öl (Blackberry Albert) så blev jag inbjuden att sitta med vid den provning som var planerad under kvällen - ett glatt gäng som varit ute på en Stadsvandring med öltema.
De tre första festivaldagarna har varit genomgående mycket bra, några positiva överraskningar,  1 hög förväntning som överträffades och bara ett mindre missnöje.

Jag ser med god tillförsikt och längtan framemot torsdag!

Några bilder från lördagen den 27/9-2014
 
Moussa Clarke/Bath Ales & Shane/Beerd Brewery
1a smakprovet hos Constant Companion
Garrett snackar Ghost Bottles!
 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar