fredag 26 september 2014

SBWF2014 - första dagen

Kort sammanfattning (skriven på surfplatta) - Mycket bra!
  • Jag körde Engelskt tema (till 75%) - det finns så många intressanta brittiska bryggerier representerade,  jag hann inte med alla (första dagen) men de jag testade var genomgående goda.
  • Not for sale ale - en folköl som är bra på många sätt, både kvalitetsmässigt och produkt-bakgrund.  Ett måste! 
  • Samarbetsölen - Jessica (St Eriks) har även i år en mycket lyckad collabbeer - Transatlantic!
  • Drakens Guld I PA - vinnaren från hembryggar-SM - som har bryggts i stor upplaga hos ÅBRO.  Kul men når inte riktigt hela vägen.
  • Mina möten med er läsare. Har träffat flera glada människor some lagt igenkännande kommer fram och hälsar. Min fan - bas tycks vara boende norrut.☺ Och Robert, jag lovar att komma igång med recensioner igen.
  • Lagom många besökare, mest trängsel framför Brill och Craftbeer.se.
  • Gudeløs 

Vad gör jag idag?
  • Provning/Master Class med Mohawk inbokad, men den ligger dumt tidsmässigt (21.00).
  • Fortsatt brittiskt tema.
  • Små Svenska hantverksbryggerier. Mer besök hos dem i Cuisinen. 
  • Fortsätter att njuta!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar