onsdag 3 september 2014

Med fokus på ekologiska produkter

För några veckor sedan fick jag - och mina kollegor i Skandinaviska Ölskribenters Förening (SÖF) - en förfrågan från systembolaget angående intresse för att under hösten 2014 deltaga i en fokusgrupp med inriktning på ekologiska produkter och möjligheterna för systembolaget att öka intresset hos konsumenterna för ekologisk öl.
Bakgrunden är att precis som inom livsmedelshandeln i övrigt så har intresset för alkoholhaltiga ekologiska produkter ökat rejält på senare tid, framför allt vad gäller vin. Men vad gäller öl så har inte kurvan följt fullt lika positiva utveckling - än.

Jag gjorde givetvis en intresseanmälan och har nu fått besked om var och när den först träffen ska genomföras. Ett tre timmars (första?) möte är inplanerat i Stockholm om 2 veckor.
Förutom medlemmar från SÖF och andra dryckesskribenter, så vet jag att leverantörer och kunder också blivit inbjudna till fokusgruppen.

Även om min plats i gruppen inte är 100%-igt spikad än så ser jag framemot med stora förhoppningar att kunna bidra med min kunskap om öl i allmänhet och ekologiska produkter i synnerhet.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar