tisdag 6 maj 2014

Blandade Ölfoton - april 2014 - utesittarbira!

April - det är fortfarande lite för svalt för att fullt ut kunna njuta av en god öl utomhus, men några snabba foton hinner jag ju alltid ta.
Men jag börjar med en av mina favoritbilder för denna månad - ja, hela året;
Sierra Nevada Bigfoot 2002 - på Akkurat den 4/4
Jag kan ju möjligtvis inspirerats av den extremt goda vintage-ölen, lätt euforisk så lyckades jag ändå ta några hyfsade bilder.
Också denna månad dök det upp purfärsk Omnipollo Astral, batch nr 2 var humlestinn sak och jag gillade skarpt.

Pressklubben
BrewDog Bar
Sen var det dags för lite mer seriös utesittarbira.
Humle-Zombi

OKIDOKI
Men det går ju bra att dricka och fota öl också inomhus.
Plain Porter från irländska Porterhouse

PÅSKÖL - vackert väder hela helgen.

Körde även annat än renodlad påsköl under helgen, runt åttasnåret på påskafton tog jag denna.

Imperial Raspberry Stout

Någon vecka senare så var Thornbridge på besök på uteplatsen igen, nu i lite ljusare form.
Jaipur
Samma dag blev det premiär för min del vad gäller öl från bryggeriet Beer Studio. Flip Side Oat Brown Ale var rätt ok.

Under Växjö Ölfestival så tog jag en hel del foton, det varma och vackra vädret lockade ju dessutom till fler utesittarbira-foton - det här blev jag särskilt nöjd med
Drinkin' the Sun i glaset och Helbergs Humle i bakgrunden
Avslutade månaden med en runda i Vasastan - som bland annat innehöll ett besök på Mikkeller Bar för första gången denna månad. Blev några riktigt goda öl och en del hyfsade foton.
Mikkeller Schwarzbier

Mikkeller Spontanmandarin - en ny favorit!
Omnipollo Fatamorgana - jag är inte helt övertygad


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar