fredag 10 januari 2014

Nyheter på bolaget i februari


I och med att det snart är jubileumsdags så passar det ju utmärkt att det dyker upp ett alldeles precis lagom antal bra öl på bolaget i början av februari.
Jag har valt att begränsa min inköpslista och satsa på ett fåtal specifika i en rätt diger lista.
Länk till en komplett lista på beersweden-forum

Mina absoluta måsten;
  • Ten Fidy från Oskar Blues - en Imperial Stout i burkformat, en återkommande storfavorit. Det lär blir minst 6 stycken burkar.
  • Black Chocolate Stout från Brooklyn Brewery - minst lika stor favorit, det lär bli minst 8 flaskor. Den har ökat i pris något sedan förra året (delvis beroende på skattehöjningen) men är ändå sjukt prisvärd!
  • Jai Alai IPA från Cigar City - en för mig tidigare otestad öl, men som jag har höga förhoppningar om dess kvalitet. Minst 2 burkar.

Av följande öl kanske jag plockar på mig någon ströflaska;
  • Yeti Oak Aged Imperial Stout från Great Divide
  • Näcken från Omnipollo/Rick Gordon Lindqvist/Siren
  • Arctic SunStone från Amager/Three Floyds
  • My name is Sonja från BrewDog/Evil Twin

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar