måndag 25 november 2013

Nya Hagastaden - premiärbesök hos systembolaget

Tidigt på förmiddagen en blåsig novemberlördag så tog jag min röda dramaten-vagn och gav mig av över nya Nya Solna-bron för att göra mitt premiärbesök i den systembolagsbutik som i torsdags slog upp portarna i det nya köpcentret i Hagastaden. Själva köpcentret öppnades redan veckan innan, men Hemköp är inte en butik som jag besöker mer än ofta.
Systembolaget hade tidigare sina lokaler i den klassiska stationsbyggnaden en bit bort på Norra Stationsgatan och den butiken har jag besökt mer eller mindre regelbundet. Men den nya placeringen - Torsplan, Solnabron 2b - innebär en betydligt smidigare tillgång till butiken för min del.
Det första som slår mig när jag stiger in i den nya lokalen är likheten i möbleringen med butiken på Drottninggatan 22 (Sthlm).
Butiksytan känns något mindre än tidigare och möbleringen av vilka öltyper som står var är inte heller 100%-igt fastställt vad jag förstår.
En nymodighet är särskilt trevlig att se;
Små partier

Ölsektionen

Lite väl blandad sektion
På bilden ovan är den sektionen som jag tror kan komma att innehålla de lite "finare" ölen, men nu är den rätt utspädd och mixad.
Lokalen är ljus och kan bli riktigt bra när det fått bättre ordning på strukturen. Personligen så föredrar jag denna butik framför allt ur geografisk synvinkel - då den är placerad avsevärt närmare mina hemtrakter än den gamla!


OBS! Alla bilderna inne i butiken är tagna efter tillåtelse från personalen.

Gröna skylten


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar