måndag 30 september 2013

SBWF2013 - Under festivalen - Mina måsten

Detta inlägg skulle ursprungligen ha publicerats i onsdags, men så blev det inte. Nu kommer istället en reviderad version där några redan är testade och fått omdömen inskrivna.

Förra året fick jag tipset att INTE ha några "måsten", det visade sig vara ett klokt råd - som jag tyvärr inte följde. Det finns risk för att rådet inte kommer att följas i år heller......

En lista på sånt (utan inbördes ordning) som jag PRIORITERAR.

ÖL - BRYGGERI - UTSTÄLLARE - OMDÖME

  • Cassis - Brekeriet - Brekeriet - Nej, nej, nej och återigen NEJ!
  • Collab á Trois Brett IPA - Brekeriet/Mohawk - Brekeriet - Intressant!
  • K:rlek Höst/Vinter - Mikkeller - Brill
  • Neither IPA - Siren (Cigar City/Grassroots) - Brill - MYCKET BRA!
  • Speedway Stout - Alesmith - Brill - Ny favorit!
  • Heather Honey Imperial Stout - Thornbridge Hall - Galatea - inte fullt lika häftig som jag minns den.......
  • Imperial Stout Ekfatslagrad - Thornbridge Hall - Galatea
  • Raspberry Imperial Stout  - Thornbridge Hall/St Eriks - Galatea - ÅRETS BÄSTA!
  • Bourbon Imperial Stout - Sigtuna Brygghus - Galatea - Andra glaset var bättre!
  • Ranger IPA - New Belgium - Galatea
  • Skatkobben - Nynäshamn/Ska Brewing - Nynäshamn - Riktigt bra!
  • Small Batches - Mohawk - Wicked Wine - Black Barley Wine, riktigt bra!
  • Hel & Verdoemenis - de Molen - Monks Cafe - en bourbon-version testad, bara sådär.
  • Black Damnation Mocha bomb - de Molen/Struisse brouwers - Monks Cafe
  • Westkust - The Musketeers - Monks Cafe
  • Troubadour Imperial Stout - The Musketeers - Monks Cafe
  • Diverse Brooklyn Special på FAT - Brooklyn Brewery - Carlsberg Sweden - en prototyp från nya Carnegie-bryggeriet (fast den är nog brygd i USA vad jag förstod.....)

Några av dessa lär jag säkerligen "missa" men andra öl lär komma till, som mer eller mindre nya favoriter.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar