lördag 21 september 2013

SBWF2013 - Inför festivalen - del 4e - Mina utställare


Tidigare i veckan så meddelades att importören/distributören Brill & Co blivit samarbetspartner med bryggar-bröderna i Djurslöv - aka - Brekeriet. Deras montrar på festivalen lär vara välbesökta, men här finns mycket godsaker, det kan var värt att köa!

För utom sina egna brygder så har Brekeriet med sig godsaker från sitt importsortiment, framför allt cider och must från Frankerike - jag är rätt sugen på att testa den här;

La Ferme d’Hotte - Jus de Pomme Rhubarbe
Bland ölen finns ju rätt många nyheter, men också i år serveras Cassis - som förra året klassades om en av festivalens bästa öl av många besökande ölnördar (dock inte av mig). Jag har lovat att jag ska ge den "en sista chans".
Men framför allt ser jag framemot deras samarbete med Stefan Gustavsson -
Collab à Trois Brett IPA, den står med på min lista över "ABSOLUT MÅSTE".

Vid Brills monter kommer det att stå en gammal favorit av det mer personliga slaget. Tidigare år så har Lars Landeman stått i Sigtunas monter, men nu har han värvats över till Brill. Det är inte utan visst vemod jag ser att han lämnar Sigtuna, men jag ser framemot att se vad han kan göra för Brill & Co!

Här serverades förra året bland annat den öl som utsågs av juryn till festivalens bästa öl - Nebuchadnezzar från Omnipollo. Den finns med i år också, tillsammans med flera godsaker från Karl och Henok.

Listan från Brill är något i hästväg och då menar jag inte bara kvantitetsmässigt, kvalitetsmässigt så innehåller den flera potentiella måsten.

MIKKELLER - K:rlek Höst/Vinter (fat) - kärlek <3
MIKKELLER - Spontanpeach - vill jag definitivt testa igen
MIKKELLER - Black Hole Cognac - otestad
MIKKELLER - Big Worst Barley Wine (Cognac) - vill testa


NÖGNE Ö - Imperial Rye Porter
NÖGNE Ö - Imperial Stout (fat)
NÖGNE Ö - Two Captains (fat)

OMNIPOLLO - Bacchanale (fat)
OMNIPOLLO - Nebuchadnezzar (fat)

PORT BREWING - Wipeout IPA
(Från Port Brewing finns även Old och Older Viscosity, men de har jag hemma.....)

SIREN - Neither IPA (fat) - sammarbetsöl med Cigar City och Grassroot. En gammal favorit som jag aldrig trodde jag skulle få testa igen!
SIREN - Limoncello IPA (fat) - sammarbetsöl med Cigar City och Mikkeller. Jag har hört/läst bra saker.

ALESMITH - Speedway Stout - missade den förra året, men i år ska jag f-n testa
FUCKING HELL - Fucking Hell - what the F-k!?
HANTVERKSBRYGGERIET - Bitter å Kränkt - namnet!
LOST ABBEY - Serpent's Stout - otestat bryggeri för min del, jag vill!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar