fredag 20 september 2013

SBWF2013 - Inför festivalen - del 4d - Mina utställare

Wicked Wine är utan tvekan den importör/distributör som jag har haft mest att göra med, inte minst tack vare det faktum att det är de som importerar Sierra Nevadas öl - inklusive Bigfoot.

Till festivalen har de tagit med sig en del godsaker från SIERRA NEVADA, det jag framför allt siktar in mig på är;
Bigfoot (fat) (finns dessutom flaskor från 2011, 2012 & 2013.
Narwhal (flaska) vill jag gärna testa igen.
4 olika 30th - Stout/Bock/Black Barley/Brewers Reserve (flaskor) - varför inte!

Från FLYING DOG finns också en hel del goda öl;
12 olika fatöl, bland annat 4 olika IIPA och Gonzo
Pearl Necklace (flaska) vill jag gärna testa igen
Barrel Gonzo (flaska) vill jag jättegärna testa igen

UINTA
Cockeyed Cooper, Labyrinth och Detour - från 2011 och 2012 (flaska)

FOUNDERS (spännande nyförvärv i WW-katalogen)
All day IPA - vill jag gärna testa
Dirty Bastard - vill jag gärna testa
Double Trouble IIPA - vill jag gärna testa

van STEENBERGE
Gulden Draak (flaska) - vill jämföra med 9000
BROUWERIJ CORSENDONK
Agnus

CAMDEN TOWN
något smakprov blir det säkert från något av deras 3 fat
HALL & WOODHOUSE (Badger Brewery)
något smakprov blir det säkert från någon av deras 3 flaskor
RIDGWAY
IPA (fat) - vill jag gärna testa igen
IMP Barley Wine (flaska) - vill jag gärna testa
Criminally Bad Elf (flaska) - är det årets eller vintage?

MOHAWK
Black Coffee (fat) - vill jag gärna prova igen
Small Batch (fat) - alltid intressant
Barrel Blizzard (flaska) - mycket spännande
Whiteout (flaska) - årets eller vintage?
Double Rocket (flaska) - kanske
Hardkår (flaska) - vad är detta?

STALLHAGEN
Baltic Porter (fat) - en chans till ska den få

COISBO
Otestad än så länge, något på fat ska jag försöka testa.

Länk till pdf-fil med hela listan




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar