måndag 23 september 2013

SBWF2013 - del 4g - Mina utställare

Några svenska bryggerier som kommer att vara väl värda att besöka.

ESKILSTUNA ÖLKULTUR - 10-årsjubileums Barely Wine ser spännande ut. Dessutom kommer de att servera Södvik Säsong 2013, men det antar jag blir först andra veckan....

SÖDRA MALTFABRIKEN - lilla förortsbryggeriet har redan hunnit växa upp och blivit en säker leverantör av kvalitetsöl, både på bolaget och i livsmedelsbutiker.

SOUTHPLAINS - har redan ett gäng intressanta öl, gillade vad jag såg och drack förra året.

MALMÖ BRYGGHUS - har inte imponerat särskilt mycket på mig, det lilla jag testat. Undantaget är Hop-Man IPA, som jag gärna testar igen. (hittar inte dem hemsidan längre..... därför ingen länk.

OPPIGÅRDS - ett av Sveriges bästa bryggerier, framför allt vad gäller att leverera stabila goda öl. Årets upplaga innehåller väl inga jättespännande grejer, men Thurbo Stout är aldrig fel.

NYNÄSHAMN - serverade min favorit på festivalen 2012. I år kommer de med ett starkt utbud - Arketyp och Skatkobben är det som jag mest ser framemot att testa.

Flying Brewery - överraskade mig positivt förra året och har en större uppsättning öl i år.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar