fredag 15 mars 2013

Bigfoot 2013 - kommer i juni!

(foto lånat från Sierra Nevadas hemsida)
Bigfoot 2012 kom redan i maj månad förra året, men årets version dröjer ytterligare en månad innan den släpps som tillfällig nyhet på systembolaget i början av juni 2013.
Jag ser givetvis framemot detta släpp, inte minst med tanke på att jag kan göra min första vertikalare med 5 generationer (09-10-11-12-13) Bigfoot. Sen är det givetvis alltid kul när det dyker upp riktigt bra öl på systembolaget!
I samma veva släpps även Ruthless från samma bryggeri, inte fullt lika hett efterlängtad men ändå en bra öl!

I lördags drack jag en Bigfoot av årgång 2007 - dock inte en flaska jag själv lyckats lagra utan som jag hittade hos Monk's Port House (Gamla Stan) för en hyfsat billig peng. Just 2007an har ju lite extra sentimentalvärde för mig, då det var första årgången av Bigfoot som jag testade och blixtförälskade mig i och den kärleken står sig stark än!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar