tisdag 29 januari 2013

HOP i januari-galen tunna & Release-party på Amaranten!

Igår kom jag så iväg för första gången till "January Hop Madness" på puben Man In The Moon. Det som framför allt fick mig att söka mig dit just igår var det faktum att de hade fått upp en kran med Thornbridges Jaipur, och den ville jag mer än gärna dricka på fat igen!

Nu blev den tyvärr nog kvällens enda riktiga bottennapp, kändes tunn på gränsen till blaskig - även om det blev lite bättre vartefter temperaturen steg.
Den följdes upp med en Chinook DIPA från Redchurch,

också den väldigt kall - och bärig i smaken! Men den tog sig rejält innan glaset var tomt. I samband med detta fick jag kontakt med en BSF-bekant som drack en Neb. Följaktligen fick jag lov att följa upp med densamma - och den är riktigt bra!
När ngeaney (BSF-kamnraten) avslutade kvällen med en flaska av Founders Imperial Stout;
Jag fick provsmaka denna för mig tidigare otestade Stout - och Alt Tycker Om den, tack till dig ngeaney!

Efter ett kort besök på bekvämlighetsinrättningen så var det dags för mig att röra mig på hemåt, det är ju en vanlig arbetsdag som idag.

Dessutom behövs pengar sparas till fredagens nyhetssläpp på systemet nu på fredag och dessutom så har Wicked Wine ett release-party på Amaranten samma kväll, många godsaker utlovas


Länk till Wicked Wine hemsida med ytterligare info om evenemanget.
Jag lär vara där!



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar