lördag 1 december 2012

Shop-A-Holic - del (who cares!) - Julöl = Julfrid!

Trots problem med hemtransport (snöiga-isiga-oplogade trottoarer och ett hjul på Dramaten-vagnen som är döende.....) så är jag äntligen hemma efter en kort men intensiv shopingrunda på systembolaget vid Norra Station. Förutom de som redan stod på min inköpslista (minus en sort) så tillkom givetvis ett gäng flaskor via spontanköp, plus påfyllning av tidigare inköpta och testade.

Nögne Ö God & Underlig Jul - 4 flaskor av vardera
Port Brewing Santas Little Helper - 4 flaskor
Stone 16th Anniversary - 2 flaskor
Ska Brewing Molé Stout - 2 flaskor
Nynäs Valsvikens Vinterporter 12 - 1 flaska
Shepherd Neame Christmas Ale - 1 flaska
Courage Imperial Russian Stout - 1 flaska
Mohawk Whiteout - 1 flaska
Mohawk Blizzard - 2 flaskor
Great Divide Hibernation Ale - 3 flaskor
Sigtuna Midvinterblot - 2 flaskor
Mikkeller Santas Little Helper - 2 flaskor

Dessutom har jag lagt en e-beställning på följande;
Brekeriet Brettlehem - 4 flaskor
Södra Maltfabriken Södra Xmas Brown Ale - 2 flaskor
Hornbeer Winterporter - 1 flaska

Tidigare i veckan gjorde jag ett samköp av följande;
Thornbridge Jaipur India Pale Ale - 4 flaskor (av 12)

Förhoppningsvis räcker detta för att täcka mina behov under en tid framöver......

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar