torsdag 20 december 2012

RECENSION #72 - Hoppin' Frog Frosted Frog



Min första öl från de hoppande grodorna från Akron, Ohio.

BRYGGERI; Hoppin’ Frog
ÖL; Frosted Frog Christmas Ale 
TYP; Julöl / Ale 
NATIONALITET; USA
BATCH;
BÄST FÖRE; 2013-12-31
IBU; 12 (låg)
ALKOHOL; 8,6%
FÖRPACKNING; Flaska
VOLYM; 65cl
PRIS; 109 kronor (167,70 kronor/liter)
INKÖPSSTÄLLE; Systembolaget, Drottninggatan 22
TESTDATUM; 2012-12-20

GLAS; Samuel Adams Boston Lager 40cl, funkar ok.


 DOFT Kryddig peppar/fruktkaka med en hel del kanel i, mycket jul!
(8 av 10)

UTSEENDE Halvmörk röd karamellfärg som är klar – Vackert. Men ett smutsvitt och obetydligt skum tar bort en hel del av skönhetsupplevelsen för min del.
(3 av 5)

SMAK Kryddig men inte het, kanelen samsas väl med ingefära och lite citrus/frukt, som tillför en lagom dos sötma. Den halvhöga ABVn sticker lite i kinderna, men inte så det stör allt för mycket.
(7 av 10)

MUNKÄNSLA Jag älskar mjuk pepparkaka och detta påminner en hel del om känslan som fyller min mun i samband med att jag äter en hemgjord mjuk pepparkaka. Lägg därtill lågintensiv kolsyra, så skulle detta kunna vara en fullpoängare, men jag saknar en besk-kick.
(4 av 5)

SAMMANFATTNING Blir jag på kanelen när jag dricker detta? En Stor julöl, men också en rejäl prislapp, det avskräcker mig från att köpa för lagret – men en flaska till, för julbordet ska det bli om jag får tag på en i morgon.
(13 av 20)


GENOMSNITTSBETYG; 35 av 50
(3,5 av 5)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar