lördag 1 september 2012

Shop-A-Holic - 900 spänn fattigare, IGEN!

Jag hade ju redan bestämt mig för att strunta i det exklusiva T7-släppen och satsa månadspengen på lite "enklare" grejer. Dessutom är det mindre kö på Norra Stationsgatan än Regeringsgatan!
För att vara på den säkra sidan så var jag ändå ute i god tid - trots att jag glömt att byta busskort och fick gå i regnet över bron!
Klockan 09.28 - dramaten-vagnen håller min plats i kön!
Sakta men säkert började korridoren fyllas på med besökare, bland annat en liten kille (tjej?) på ca 2 år, som var den som var allra ivrigast på att komma in i butiken! När väl klockan blev 10.00 så var vi väl ett drygt dussintal som hängde på låset, varav några faktiskt trängde sig in i butiken före mig - The Nerve of some! ;)

Med ett undantag så fick jag tag på allt det jag förutsatt mig, Magic Hat Demo Black IPA fanns dock inte (slut hos leverantören står det på SBs hemsida). Men det kompenserades fullt ut och lite till med andra oplanerade spontanköp.


 Med en välfylld dramaten så var det dags att återigen ges mig ut i ruskvädret för att promenera hemåt, efter fotografering så har nu flaskorna placerats i kylskåp. Det krävdes omöblering däri och några andra gamla flaskor står nu i rumstemperatur istället - för att lämna plats för de nya godsakerna;

En av varje sort!

5 kommentarer:

  1. Härligt att den gamla fotostudion gör comeback!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Kul att ni "fans" som varit med så länge att ni minns fs fortfarande återkommer!
      "Den dammiga dataskärmen" har ju sina begränsningar som bakgrund.....

      Radera
  2. Alf, du behöver inte sörja att du missade Magic Hat Black IPAn. Smakade på min igår och blev mycket besviken, den klart klenaste svart IPAn som jag har druckit. Något menlös. Satsa hellre på Sigtunas Prince of Darkness, den var grym!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Killer, jag var på bolaget i lördags och bytte mitt vaskade lik av Wookie IPA (mot en ny annan batch) och då fanns det Magic Hat - köpte då 2 flaskor! Har dock inte testat den än. Prince of Darkness är testad och ytterligare flaskor inköpta.

      Radera
  3. Den här kommentaren har tagits bort av skribenten.

    SvaraRadera