måndag 24 september 2012

SBWF2012 - del 10 - Min lista den 5 oktober

Fredagen den 5 oktober blir - nog - min sista festivaldag på årets öl- och whisky-mässa. Tre dagar som - förhoppningsvis - blir min mest intensiva ölfestival hitintills, det är en senkommen tröst för att jag missade förra årets festival (pga bruten fot).
Denna dag hoppas jag få sällskap av min systerson under kvällen, själv börjar min dag avsevärt tidigare.
Så här ser planen ut.


DAG 3 - 2012-10-05 Fredag klockan 12.00 (jag räknar med att komma runt 15.00)
Just denna dag funderar jag på att åka färja över till Nacka Strand, inte för att det är smidigare - utan för att välja en mer naturskön väg.
PRIORITET 1 (ingen inbördes ordning)
Masterclass – Sierra Nevada med Steve Grossman, start 18.00 (1 timma)
Mohawk Brewing, Sigtuna Brygghus, Brewers Associations & Oliver Twist – Återbesök för att säkra upp eventuella missar från tidigare dagar. MNM Vintage, Midvinterblot 2011, Dogfish/Ska/Oskar. Plus testa Shipyard Brewing (BA&OT) och Vanilj syndrome Brown Ale (Sigtuna).
Brill & Co – Alesmith Speedway Stout, Omnipollo Nebuchadnezzar, Hoppin’ Frog Boris the crusher, Mikkeller Black Hole Bourbon.
Carlsberg Sweden – Brooklyn Black Chocolate Stout (och Monster Ale 2007)
Elixir Wine – South Plains APA, Hornbeer Black Magic Woman
Great Brands – Brewmasters från Ska och Magic Rock
Hantverksbryggeriet – Baronen Barley Wine 2010
Wicked Wine – Snacka mer med Steve Grossman från Sierra Nevada
Slottskällan – Imperial Stout & Eight
Oppigårds - SMÖF

PRIORITET 2 (ingen inbördes ordning)
Brewers Associations & Oliver Twist – Uinta Baba Organic Black Lager – Eko-öl!
Brill & Co – Finns säkerligen något kvar att testa....
Elixir Wine – Några danska bryggmästare som är kvar?
Wicked Wine - Ridgway Reindeers Dropping
Mohawk Brewing - Snowblind och Whiteout.
Bibendum – Asahi Black, japansk öl!
Tomp Beer Wine & Spirit - öl från Napa Smith

Några utställare som inte är direkt kopplade till öl eller ens dryck;
Briscapo AB - Glas och Porslin, bland annat Spiegelau
Italian Tradition S.r.1 - Italiensk OST

Sen får vi se om jag fortfarande står på benen, då kan det bli några återbesök, prioritet 3 eller hemgång......

Några av dessa önskningar från min sida kommer säkert inte att infrias, lika säkert är att några oplanerade öl kommer att testas förhoppningsvis med gott resultat! Mina dagsplaner är ju inte heller skrivna i sten, ser jag Speedway Stout redan första dagen finns nog en risk att den slinker ner redan då, lika så Black Magic Woman.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar