tisdag 7 augusti 2012

6 Månader har gått!

I'm still here! Ett halvår efter starten så lever bloggen än!
3 månader har gått sedan min senaste sammanfattning;
Länk till 3 Månader har gått
därför tyckte jag att det var dags att återigen markera utvecklingsfasen;

Antal dagar; 181 (idag är #182)
Antal inlägg; 155 (detta är #156) (ökat med 115,3%)
Inlägg/dag; 0,86
Antal sidvyer; 12100 (ökat med 154,8%)
Sidvyer/dag; 66,85 stycken (ökat med 26,32%)
(ökningsprocenten är i jämförelse med antalet för de första 3 månaderna)

Påpekas bör dock att sidvyernas antal inte verkar vara någon exakt vetenskap!?
Till exempel så har antalet sidvyer för inlägget "Test av Påsköl 2012-03-18" MINSKAT i antal sedan i maj!?. Från 139 stycken till 83......
Jag vill minnas att jag sett att antalet vyer varit över 200/dag vid minst ett tillfälle och antalet numer ligger stabilt en bit över 2000/månad.
Men som skrivet var - hur säkra dessa uppgifter verkligen är kan jag inte garantera.
Diagram över antalet sidvyer den senaste månaden.
Mycket har hänt och skrivits om sedan 3-månadersjubileet, både här på bloggen och ute i verkligheten;
 i juni skrev jag en hel del om Allt Om Öl Festivalen i Eskilstuna och i början av juli så blev det en del om min shoppingresa till Köpenhamn/Malmö.
Bloggens layout har inte förändrats så mycket som jag kanske önskat mig, men det som har gjorts har inneburit en förbättring jämfört med tidigare.
Från och med juni månad så har jag börjat föra in mina kostnader för inköp av ÖL i ett excel-ark. Uppgifterna från de två första månaderna kommer att redogöras för i eget inlägg denna vecka.
Liknande uppgifter kommer också börja föras över min besök på krog/pub, men med start från och med denna månad - augusti 2012. Vad gäller Pubar så har jag ju dessutom startat en serie inlägg där jag ska gå igenom mina pubar - än så länge har jag bara kommit till del 2, men flera kommer.
På senare tid har också mitt intresse för öl utökats och förstärkts! Jag har visserligen druckit en del veteöl tidigare men numer gör jag det i större utsträckning och med större glädje. Till och med en del suröl har konsumerats, men det har inte enbart varit en positiv upplevelser.

Antalet recensioner har ökat kraftigt - samtidigt som de har tagit sig en lite annorlunda form. Betygssättningen sker fortfarande efter samma skala - det är layouten som har förändrats och till viss del standardiriserats. Nya bilder för att accentuera de olika bedömningsgrupperna har införts; Näsa för Doft, Öga för Utseende, Mun för Smak, Munhåla för Munkänsla.  Bilderna på den recenserade ölen har dessutom fått en mer bestämd form och placering. Däremot har jag själv fortfarande ett och annat kvar att önska om själva innehållet i recensionerna. Dom är generellt rätt informativa, men borde kunna bli också lite mer välformulerade i själva texten.
Dessutom har jag lagt in alla betyg i ett excelark och kan därigenom lätt få fram statistikuppgifter från min betygssättning i recensionerna.
Snittbetygen just nu;
Antal recensioner; 50 (ökat med 233,3% sedan 6 maj)
Doft; 6,83 av 10
Utseende; 3,75 av 5
Smak; 7,09 av 10
Munkänsla; 3,26 av 5
Sammanfattning; 14,11 av 20
Snittbetyg; 3,51 av 5
Öltyp/antal; IPA 8st - Barley Wine & Veteöl 5st - DIPA & Imperial Stout 4st - Stout & Mörk Lager 3st - Industrilager (svensk) 6st - APA & Folköl 2st.

Den 7 mars så firade jag 1 månad med en Brooklyn Black Chocolate Stout.
Den 7 maj så firade jag 3 månader med en Sierra Nevada Bigfoot 2012  - ikväll blir det en;
Goose Island Bourbon County Stout

3 kommentarer:

  1. Kul att se att intresset växer. Ser du samma som mig i statistiken, att läsarna verkar kolla mest på vardagsmornar, när de kommit till jobbet?

    SvaraRadera
    Svar
    1. Så intensivt har jag inte undersökt vy-statistiken. Men en majoritet av besökarna kommer hit via Ofiltrerat - det framgår allt tydligare!

      Radera
  2. Jag vill ju inte fara med osanning i mitt halvårsjubileumsinlägg (inte annars heller) och har därför korrigerat drycken som jag valde att fira med på kvällen. Drack den - och en 2008a - på Monks Cafe på Wallingatan. Ursprungligen fanns där en bild på Ten Fidy Imperial Stout, men den får vara till en annan kväll istället.

    SvaraRadera