tisdag 20 mars 2012

Tips på en riktigt bra butik med Glas

Jag har skrivit en del i denna blogg om hur viktigt jag tycker det är att använda rätt glas till sina olika drycker. Mycket av den kunskap jag har, har jag fått via mina besök i butiken Öl och VinMagasinet vid Odenplan i Stockholm.
Karlbergsvägen 20 (bredvid ostaffären, mitt emot kyrkan)
Här finns allt - från ganska enkla bira-glas till exklusiva Vin- och Whisky-glas från Riedel och Orrefors. I butiken styr och ställer Robert med både stor glädje och stor kunskap - inte minst om glas.
Robert
Första du ser när du kommer ner i butiken - bryggeriglasen!
Den lite mer exklusiva sektionen (plus rea-bordet till vänster).
Om du blir medlem i "Magasinets Vänner" så får du förutom ett regelbundet medlemsbrev via mailen också möjlighet att i butiken testa vilken skillnad det kan vara på ett bra, ett riktigt bra och ett suveränt glas.
Introduktion pågår - Riedels vinglas är inga dåliga grejer!
Förutom detta så finns också i butiken en del litteratur, hjälpmedel och möjligheten att anmäla sig till någon av de olika sorters provningar som Robert ordnar i anslutning till butiken.
En mycket trevlig butik som jag gärna besöker när jag är vid Odenplan - inte bara för att handla, även om det är svårt att lämna butiken tomhänt! I samband med detta besök köpte (planerat i och för sig) jag två stycken Browerij De Molen-glas av Sniffer-typ - som jag har ett av sedan tidigare.

OBS! Detta inlägg är på intet sätt sponsrat utav någon av de företagen som däri omnämns - detta inlägg är skrivet helt utifrån mina personliga uppfattning om vad just denna butik och dess produkter har att erbjuda.



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar