onsdag 7 mars 2012

RECENSION # 6

Efter att ha läst en recension av denna öl skriven av Ölsvammel så kunde jag inte motstå frestelsen att korka upp min enda flaska för att testköra den själv!

BRYGGERI; Hornbeer
ÖL; Happy Hoppy Easter
TYP; Hoppy Ale or IPA
NATIONALITET; Danmark
ALKOHOL; 6,5%
FÖRPACKNING; 50cl flaska - Batch; ?? – Bäst före; 13/1 2015
PRIS; 45,90 (91,80/liter)

GLAS;
Orrefors 60cl

DOFT
Redan när jag öppnar korken så slår humlen emot mig som en vägg av humle. Lite bröd och en del frukt uppfattar också jag. Mycket behagligt! (8 av 10)

UTSEENDE
Lite grumlig men härligt bärnstensfärgad mahogny. Stort och mustigt skum, nästan full pott! (4 av 5)

SMAK
En viss fruktig sötma minglar med all ljuvlig humle, det behövs med tanke på beskan! (8 av 10)

MUNKÄNSLA
Lagom kolsyrad, beskan sticker både på tungan och i gomen, på ett angenämt sätt. Men den är lite kort. (4 av 5)

SAMMANFATTNING
Vet inte om det är någon "Påsköl" (vad är en sådan egentligen?), men det är en mycket trevlig IPA, och det brukar jag gilla - som också denna. Det blir för mig att ge mig ut på bolaget igen och köpa några flaskor till för det är den definitivt värd. (16 av 20)

= 4 av 5




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar