lördag 18 februari 2012

RECENSION # 2

En Hembrygd som jag bytt till mig från bryggaren själv!

ÖL; BLACK HOBBIT
TYP; OATMEAL STOUT
HEMBRYGGARE; Stefan Eriksson, BeerDrivel Brewery, Orebro, Sweden
PROCENTSTYRKA; 5-6%
MÄNGD; 50cl
ÅRGÅNG; 2011
NATIONALITET; Svensk
PRIS; 1 flaska GRATIS – Tack för det Stefan och kuriren Peter (broder Ölsvammel)!
GLAS; TWC-ölprovarglas och 60cl Ölglas från Orrefors

Det var ett tag sedan jag drack en Oatmeal, men visst känner jag igen mig! Färgen är svart som synden och skummet har det där tjocka mörkbeiga känslan, men försvinner ganska snart, tyvärr.
Doftmässigt så är det återigen malten som väger över men här finns också en hel del chocklad och någonstans i bakgrunden finns havregrynsgröten. Men här är sötman nästan helt borta, till fördel för beskan med en del kaffetoner.
En mycket angenäm Stout - I like it!

Black Hobbit Oatmeal Stout


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar