lördag 18 februari 2012

RECENSION # 1

En Hembrygd som jag bytt till mig från bryggaren själv!

ÖL; NALLE PUHS JULPORTER
TYP; JULÖL/IMPERIAL PORTER
HEMBRYGGARE; Stefan Eriksson, BeerDrivel Brewery, Orebro, Sweden
PROCENTSTYRKA; 10,5%
MÄNGD; 33cl
ÅRGÅNG; 2011
NATIONALITET; Svensk
PRIS; 1 flaska GRATIS – Tack för det Stefan och kuriren Peter (broder Ölsvammel)!
GLAS; TWC-ölprovarglas och Black Jack Beerculture

Färgen är som väntat korpsvart, men den skummar dåligt - något som drar ner helhetsintrycker för min del. Doftar mycket MALT och smakerna förändrar vartefter den rullar in över min okänsliga tunga. En tung sötma men bara lite beska.
Inte mycket julkryddor i detta, men en angenäm porter som kan drickas med stor behållning i mitten av februari.
Det ska enligt bryggaren finnas en del saffran i denna, men mina doft- och smaksensorer uppfattar inget alls av detta.....

Nalle Puhs Julporter

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar